Friday, March 7, 2014

They've arrived! Przyszły!

Tego właśnie miałam nie kupować, jak deklarowałam w tym poście, ale nie opanowałam się i mam: 4 rodzaje charm packów po 2 sztuki każdego rodzaju, a do tego wydrukowany wzór, jak zrobić quilt. Jak już sprawę przemyślałam, po zakupach, to wyszło mi, że jednak narzuta w tej wersji będzie za mała, więc muszę przemyśleć sprawę nie tylko tyłu, ale też powiększenia wierzchu o jakąś ramę. Na razie przymierzam się do szycia z Sunnyside połączonego z szarością Bella solids, i wydaje mi się, że tutaj łatwo powinnam znaleźć tkaniny dodatkowe, ale może nie oceniam sytuacji słusznie.

Gdyby ktosia chciała razem ze mną szyć, do czego zabiorę się pewnie (mimo deklaracji, że nic nowego w tym roku nie szyję - ale nie dajmy się oszukać, to jest niemożliwe!) za jakiś czas, to dajcie znać. Wzór na ten patchwork jest dość prosty, opiera się na kwadratach, które w charm pack mają po 5", ale myślę, że swobodnie w tym przypadku można wykorzystać jakiekolwiek kwadraty około 10 - 12 cm, byle wszystkie były w tym samym rozmiarze... Pół na pół tło i tkaniny wzorzyste.
Instrukcja, jak zrobić quilt w wersji do druku znajduje się tutaj, a na youtube można znaleźć film z dokładną instrukcją. Fakt, że po angielsku, ale w razie czego ze wszystkim sobie poradzimy.
Quilt ma mieć - według wzoru - 52,5"x 54,5" co już jest zacnym rozmiarem, natomiast nie będzie to narzuta do przykrycia łóżka, bo będzie za krótka - stąd moje poszukiwanie pomysłu na wydłużenie jej.

A gdyby ktosia chciała sobie teraz maszynę do szycia kupować to jutro, z okazji dnia kobiet, w Strimie poznańskiej jest dzień bez vat. Niestety, ja się na niego nie załapię, bo mojej maszyny nie ma na stanie magazynowym, ale poważnie rozważam zakup krzesła, bo na moim fotelu siedzi się przy maszynie bardzo niewygodnie. Natomiast zakup tańszy o ponad 20% w przypadku maszyny to naprawdę spora oszczędność, warta rozważenia. Tylko jutro i tylko to co na stanie magazynowym jest.

PS. Does anyone need English version of my posts?

No comments:

Post a Comment